Івацэвіцкі лясгас нагадвае, што з 2023 г. зменіцца парадак падачы электронных зваротаў.

 

Івацэвіцкі лясгас нагадвае, што з 2023 г. зменіцца парадак падачы электронных зваротаў.

Так, у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 N 176-З “Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь “Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб” электронныя звароты будуць падавацца праз інфармацыйную сістэму “Дзяржаўная адзіная (інтэграваная) рэспубліканская інфармацыйная сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб», размешчанай па адрасе https://звароту.бел

Электронныя звароты

Заяўнікі будуць уносіць электронныя звароты ў дзяржорганы і іншыя дзяржарганізацыі праз адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі такіх зваротаў. Для заяўнікаў доступ да сістэмы, а таксама выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў будзе бясплатным. У грамадзян, іх прадстаўнікоў або юрыдычных асоб не будуць браць згоду на прадстаўленне звестак аб іх зваротах вышэйстаячым арганізацыям, іншым дзяржорганам і дзяржарганізацыям, калі гэтыя звесткі спатрэбяцца для разгляду зваротаў.

Электронны зварот пакінуць без разгляду, калі ў ім:

— выкладаецца сутнасць праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы;

– змяшчаецца нечытэльны тэкст;

– ужываюцца нецэнзурныя альбо абразлівыя словы ці выразы

На электронны зварот дадуць пісьмовы адказ (накіруюць пісьмовае апавяшчэнне), толькі калі пра гэта папросіць заяўнік. Звароты, якія маюць масавы характар

Для рэгулявання такіх зваротаў выдзяляецца асобны артыкул. Пад яе будуць падпадаць як электронныя, так і пісьмовыя звароты аналагічнага характару ў колькасці больш за 10. Калі пасля размяшчэння адказу на іх на афіцыйным сайце арганізацыі паступяць іншыя аналагічныя пісьмовыя ці электронныя звароты, іх разглядаць не будуць і адказ (апавяшчэнне) не дадуць.

Кніга заўваг і прапаноў

Такая кніга абавязковая ў арганізацыях і ў ІП, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць насельніцтва (крамы, кропкі грамадскага харчавання і г.д.). Канкрэтны пералік сфер, дзейнасць у якіх запатрабуе вядзенні кнігі заўваг і прапаноў, вызначыць Саўмін.

Правы заяўнікаў, адмова ад асабістага прыёму, пакіданне зваротаў без разгляду

Заяўнікі змогуць:

– рабіць выпіскі з матэрыялаў, якія адносяцца да разгляду іх зваротаў (за выключэннем матэрыялаў, якія змяшчаюць інфармацыю, абмежаваную да распаўсюджвання і (або) прадастаўлення), і фатаграфаваць дадзеныя матэрыялы

– прымяняць тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымку) са згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём.

Службовыя асобы і работнікі арганізацый адмовяць у папярэднім запісе на асабісты прыём і ў такім прыёме ў выпадку:

— прымянення заяўнікам тэхнічных сродкаў (аўдыё- і відэазапіс, кіно і фотаздымка) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём;

– непрад’яўлення дакументаў, якія сведчаць асобу заяўніка або яго прадстаўніка, а таксама дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка.

Вусныя і пісьмовыя звароты пакінуць без разгляду, калі:

— яны змяшчаюць пагрозу жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да супрацьпраўнага дзеяння;

– заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот.

 

Comments are closed.